Általános szerződési feltételek

Általános szerződési feltételek

 

Szolgáltató neve:       LifeTime Media Kft.

Székhely:        1021 Budapest, Hűvösvölgyi út 75/A

Adószám:       10424702-2-41

Cégjegyzékszám:       01-09-070334

Bankszámlaszám:      10404089-40810913-00000000

Nemzetközi számlaszám (IBAN):    HU96 1040 4089 4081 0913 0000 0000

Banki azonosító:        0408-152953-100

 

A jelen Általános Üzleti Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) a LifeTime Media Kft. (továbbiakban: Szolgáltató) által értékesített online és offline médiumok hirdetéseinek megrendelése tárgyában, vállalkozásokkal (Ptk. 8:1. § (1) bekezdésének 4. pontja) (a továbbiakban: Reklámozó) (Szolgáltató és Reklámozó a továbbiakban együtt: felek) kötött szerződések szerves részét képezik, kivéve, ha a felek a szerződés meghatározott rendelkezései vonatkozásában közösen ettől eltérően nem állapodnak meg. A Szolgáltató a jelen ÁSZF egyes rendelkezéseitől kizárólag általa indokoltnak minősített esetben és csak írásban rögzített megállapodás alapján tér el.

A Szolgáltató  kijelenti, hogy a jelen ÁSZF-ben szabályozott valamennyi feltételt a szerződés lényeges tartalmának tekinti.

 

I. Fogalmak

 

Hirdetés

Olyan médiatartalom, amelynek célja gazdasági tevékenységet folytató természetes vagy jogi személy, illetve jogi személyiséggel nem rendelkező gazdasági társaság árujának, szolgáltatásának vagy arculatának közvetlen vagy közvetett népszerűsítése. Az ilyen tartalmak fizetés vagy hasonló ellenszolgáltatás ellenében, vagy önreklámozás céljából kísérik a médiatartalmakat, vagy szerepelnek abban. A kereskedelmi közlemény formái közé tartozik többek között a reklám, a támogatást nyújtó nevének, védjegyének, arculatának vagy termékének megjelenítése.

 

Hirdetésértékesítés

A LifeTime Media Kft. által a saját, továbbá a LifeTime Media Kft.-t megbízó média-tartalomszolgáltatók/médiatulajdonosok médiumaira vonatkozó tevékenysége, ide értve a kapcsolódó szolgáltatások nyújtását is.

 

Hirdetésértékesítő

LifeTime Media Kft. (székhely: 1021 Budapest, Hűvösvölgyi út 75/A, cégjegyzékszám: 01-09-070334, adószám: 10424702-2-41). A továbbiakban külön említés esetén: Szolgáltató.

 

Média-tartalomszolgáltató/médiatulajdonos

Hirdetés közzétételére alkalmas médiummal/felülettel rendelkező médiumok tulajdonosa, kiadója. A LifeTime Media Kft. a más média-tartalomszolgáltatók/médiatulajdonosok tekintetében megbízás alapján végzi a médiahirdetésifelület-értékesítői tevékenységet.

 

Média/médium

A média-tartalomszolgáltató által kiadott nyomtatott sajtótermékek, kiadványok, az online termékek (weboldalak), továbbá minden lehívásra hozzáférhetővé tett tartalom is, melynek elérését valamely platform biztosítja, függetlenül attól, hogy az adott tartalom a felhasználó készülékén tartósan tárolásra kerül-e vagy sem (pl.: mobil- vagy táblagép-alkalmazás; mobil vagy táblagép eszközön megjelenő digitális portál stb., amelyek hordozható eszközökön való megjelenést tesznek lehetővé), amely termékek vonatkozásában a LifeTime Media Kft. hirdetésértékesítési tevékenységet jogosult végezni.

 

Reklámozó

Az a természetes vagy jogi személy és/vagy a megbízásból eljáró ügynökség, aki a hirdetés, vagy egyéb kereskedelmi közlemény közzétételét, illetve a mindezekkel összefüggő szolgáltatást megrendeli a jelen ÁSZF-fel összhangban.

 

Ügynökség

A természetes vagy jogi személy megbízásából eljáró, kreatív szolgáltatásokkal, médiatervezéssel, médiavásárlással foglalkozó szervezet. Ügynökség alatt megfelelően kell érteni a Grtv. szerint meghatározott reklámközvetítőt.

 

II. Általános rendelkezések

 

2.1 A Szolgáltató kijelenti, hogy a saját print és digitális termékportfóliója vonatkozásában, valamint – a velük kötött megállapodás alapján – Hirdetés közzétételére alkalmas médiummal, felülettel rendelkező média-tartalomszolgáltatók print és digitális portfóliója vonatkozásában jogosult a jelen ÁSZF szerinti hirdetésértékesítési tevékenységre, hirdetések felvételére, a vonatkozó szerződések megkötésére, módosítására, jognyilatkozatok megtételére.

A hirdetésértékesítési tevékenységre a Szolgáltatóval szerződött média-tartalomszolgáltatók esetében a Szolgáltató a szerződéseket/megrendeléseket a saját nevében az érintett média-tartalomszolgáltató javára köti meg.

 

2.2 A Szolgáltató hirdetésértékesítési tevékenységgel kapcsolatos valamennyi jogviszonyára – külön írásos szerződés nélkül is – a jelen ÁSZF az irányadó. A velük kötött szerződés alapján, jelen ÁSZF rendelkezései a szerződött média-tartalomszolgáltatók médiumaira, felületeire, felületein történő megjelentetésre is vonatkoznak.

 

2.3 A Reklámozó tudomásul veszi és elfogadja, hogy a Hirdetések megjeleníthetőségének feltétele az is, hogy az érintett Hirdetés technikai paraméterei megfeleljenek az érintett média-tartalomszolgáltató adott Médiumra vonatkozó technikai specifikációjának.

 

2.4 A Reklámozó és a Szolgáltató jogviszonyában az ÁSZF tartalma a szerződés részévé válik. Az ÁSZF, a Szolgáltató által tett ajánlatra, a Reklámozó által adott megrendeléssel megismertnek és elfogadottnak minősül és irányadó a vonatkozó kötelmekre.

 

2.5 A Szolgáltató honlapján feltüntetett adatok és információk jogi kötelezettséggel nem bíró jognyilatkozatnak minősülnek, mely nem tekinthető ajánlattételnek, s nem járnak a Szolgáltatóra nézve kötelező ajánlati kötöttséggel.

 

III. A szerződés létrejötte, a megrendelés tartalma

 

3.1 A hirdetésértékesítési tevékenység Szolgáltató által történő végzésére irányuló szerződés, a Szolgáltató és a Reklámozó között – időtartamát tekintve – konkrét eseti megrendelésként vagy éves keretszerződésként jön létre. Amennyiben a Reklámozó és a Szolgáltató között létrejövő írásos szerződés (ideértve a megrendelést és a megrendelés visszaigazolását is) rendelkezései eltérnek jelen ÁSZF-ben foglalt rendelkezésektől, úgy a felek jogviszonyára az eltérő részek vonatkozásában az egyedi szerződés rendelkezései irányadóak. Az egyedi keretszerződés, vagy szerződés, vagy megrendelés aláírásával Reklámozó elfogadja jelen ÁSZF-nek, a felek jogviszonyára vonatkozó hatályát és érvényét, és azt a tényt, hogy az ÁSZF tartalmát a jogviszony létrejöttét megelőzően részletesen megismerte és megértette.

 

3.2 Éves keretszerződés esetén Szolgáltató a hirdetés megrendelését kizárólag írásban – akár az általa kidolgozott megrendelőlapon, akár a Reklámozó által írt megrendelő alapján –, a Reklámozó cégszerű aláírásával fogadja el.

 

A megrendelésben a Reklámozónak azonosítható módon – a cég- vagy egyéb hivatalos nyilvántartásban szereplő adatokkal egyezően – meg kell neveznie:

  • a Reklámozó vállalkozása nevét – Ügynökség esetén a reklámozó ügyfél nevét is
  • a Reklámozó székhelyét és postacímét
  • a Reklámozó adó- és bankszámlaszámát
  • a Reklámozó számlázási címét
  • a Reklámozó részéről kijelölt kapcsolattartó személy, valamint annak a személynek a nevét, e-mail és telefonos elérhetőségét, aki az éves keretszerződés fennállása alatt az egyedi megrendelések leadására a Szolgáltató felé, a Reklámozó megbízásából jogosult
  • a hirdetendő termék vagy szolgáltatás és a megrendelés pontosan meghatározott – elérési út szerinti – felületét és időtartamát
  • a megbízási díj és a kedvezmények mértékét
  • a megbízási díj fizetésének módját és fizetési határidejét

 

Ügynökségi (a Reklámozó megbízásból eljáró reklámközvetítői) megrendelés esetén a Reklámozó ügyfél, Reklámozó nevét, székhelyét, adószámát is meg kell nevezni.

A Szolgáltató a Reklámozó megkeresésére írásban – ideértve az e-mail üzenetet is – a megkeresésben körülírt tevékenységre ajánlatot tesz. Az  ajánlat az abban szereplő időpontig, ennek hiányában  a kiállításától számított 30 (harminc) naptári napig  érvényes.

 

A szerződés azzal jön létre, hogy a Szolgáltató, a Reklámozó által a Szolgáltató ajánlatával mindenben megegyező megrendelését visszaigazolja. Az esetleges hiányok pótlására vonatkozó felhívás önmagában nem minősül visszaigazolásnak. A Hirdetés megjelentetésére csak a szerződés létrejötte után kerülhet sor.

 

A Szolgáltató és a Reklámozó között, a Szolgáltató ajánlatával megegyező tartalmú megrendelést követően, a Reklámozó megrendelésének Szolgáltató általi visszaigazolásával – mint a felek egybehangzó nyilatkozatával megegyező tartalmú szerződés – jön létre, amely szerződés szerves részét képezi a jelen ÁSZF.

 

Amennyiben a megrendelés az ajánlattól eltér, felek között szerződés nem jön létre.

 

3.3 Szolgáltató már létrejött szerződés esetén is fenntartja magának azt a jogot, hogy a hirdetési megrendelést elsősorban az ÁSZF vonatkozó pontjai alapján, illetve egyéb ok közlése nélkül elutasítson, még akkor is, ha ismétlődő megjelenés esetén a megrendelés egy részét már teljesítette.

 

3.4 A szerződés bármely nemű módosítása kizárólag írásban, szerződő felek cégszerű aláírásával ellátott okiratban foglalt tartalommal jöhet érvényesen létre.

 

3.5 A szerződésre a médiaajánlatokban meghatározott árak és a Szolgáltató által kiajánlott hirdetési díjkedvezmények az irányadók. Abban az esetben, ha a Reklámozó megrendelésében a kedvezmények mértékét nem, vagy téves mértékben jelöli meg, a szerződés felek között kedvezmények nélkül jön létre, s ebben az esetben a kedvezmények érvényesítésére a Reklámozó nem jogosult.

 

3.6 A Reklámozó tudomásul veszi, hogy az árlistában szereplő összegek csak a hirdetési felület árára vonatkoznak, így amennyiben a Hirdetés közzétételéhez elengedhetetlenül szükséges eseti költségek merülnek fel, azok a Reklámozót terhelik. Amennyiben a Reklámozó a Hirdetés előállításához vagy annak esetleges átdolgozásához, kijavításához a Szolgáltató segítségét kéri, ezt a Szolgáltató külön díjazásért vállalja.

 

IV. Hirdetések és a szerződés lebonyolítása

 

4.1 A Reklámozónak a megrendeléshez kész hirdetési anyagot kell mellékelnie, vagy a Szolgáltató által meghatározott határidőre a Szolgáltató rendelkezésre bocsátania. A Reklámozó által nyomdakész (elektronikus nyomdai felhasználásra alkalmas) formában átadott hirdetés sajtóhibájáért a Szolgáltató nem vállal felelősséget.

A nyomdakész formában megküldött hirdetéshez a Szolgáltató minden esetben proofot kér. Amennyiben a Reklámozó nem küld proofot, a színhibából eredő reklamációt a Szolgáltató nem fogadja el.

 

4.2 Amennyiben az anyag átadása után merül fel valamilyen változtatás iránti igény, ennek bejelentésekor új nyomdakész anyagról is köteles gondoskodni a Reklámozó. Változtatás iránti igény bejelentése és az új anyag átadásának a leadási határidőig meg kell történnie. Ha bejelentett változtatási igény után az új anyagot a Reklámozó határidőre nem küldi meg, a Szolgáltató az eredeti Hirdetést teszi közzé, vagy – ha a Reklámozó ezt kéri – a közzétételt mellőzi, de ebben az esetben a hirdetés teljes árát meghiúsulási kötbérként ki kell fizetni, egyben a Szolgáltató mentesül a teljesítési kötelezettség alól.

 

4.3 Szolgáltató a digitális hirdetések kreatívjait (nyomda- vagy megjelenéskész nyomdai anyagait) megjelenés előtt ellenőrzi. Az ellenőrzés során felmerülő technológiai és tartalmi hibák megjelenés előtti korrigálása a Reklámozó felelőssége. A hirdetések tesztelése során az alábbi főbb kritériumok az irányadóak:

  • jpg, gif, animált gif, flash vagy egyéb videó formátum minősége,
  • a Szolgáltató által megadott pixel és Mb (max. 50 kbyte, banner esetén max. 300 kbyte) mérettel és tömörítettséggel való egyezőség,
  • hirdetési szervereken keresztül érkező vagy a Reklámozó számlálási igénye esetén a Hirdetésekbe ágyazott mérőkódok helyessége,
  • cookie megléte (megfelelő cookie-beállítás mellett, egy felhasználó egy naptári napon egyszer találkozzon a Hirdetéssel),
  • késleltetés nélküli bezárhatóság (bezár gomb),
  • kikapcsolható hang,
  • a Hirdetésbe ágyazott érkező céloldal (landing page) helyességgel (a kreatívnak alapesetben kattinthatónak, és létező céloldalra vezetőnek kell lennie).

 

4.4 A Reklámozó kijelenti, hogy az általa közölt adatok és az átadott anyag tartalma a valóságnak megfelel, és nem sérti harmadik személy jogait (szerzői jogok, iparjogvédelmi oltalom alatt álló alkotásokhoz, megjelölésekhez fűződő jogok, személyhez fűződő jogok stb.). Tudomásul veszi egyúttal, hogy az adatok valóságáért, a Hirdetésben közölt információk helytállóságáért és harmadik személyek fent felsorolt és bármely egyéb jogainak a Hirdetés által történő megsértéséért kizárólag őt terheli felelősség. A Szolgáltató az ezzel kapcsolatos jogvitákból őt ért mindennemű hátrányos jogkövetkezményt (pld.: kárt, bírságot stb., ideértve a jogvita rendezésével közvetlenül összefüggő szükséges, indokolt és igazolt költségeit) jogosult a Reklámozóra hárítani, aki kötelezettséget vállal arra, hogy ezen hátrányos jogkövetkezmények alól teljes mértékben és feltétel nélkül mentesíti a Szolgáltatót, az ezt megállapító döntés jogerőre emelkedésétől számított 15 napon belül. A Szolgáltatót ugyanakkor terheli azon kötelezettség, hogy amennyiben ilyen eljárás megindulásáról tudomást szerez, erről a lehető legrövidebb időn belül a Reklámozót értesíti. Az értesítés elmulasztása nem mentesíti a Reklámozót a jelen pontban vállalt kötelezettség teljesítése alól.

 

4.5 PR cikket a Szolgáltató úgy tesz közzé, hogy annak Hirdetés jellege egyértelműen kiderüljön.

 

4.6 Nem tehető közzé olyan hirdetés, amely Szolgáltató egyoldalú megítélése szerint:

(a)     a Szolgáltató, vagy a Szolgáltató termékportfóliójának, vagy  Szolgáltató által képviselt médiatermékek arculatával, szellemiségével, üzletpolitikájával össze nem egyeztethető,

(b)     a Szolgáltató reklámpiaci és/vagy üzleti érdekeit közvetlenül, vagy közvetett módon sérti (például a Szolgáltató Médiumainak fogyasztói körére épülő harmadik félnek értékesített Hirdetéseket tartalmazó Médiumok, Szolgáltató versenytársának Hirdetése stb.),

(c)     a Szolgáltató saját, vagy a Szolgáltató által képviselt médiatermékek közleményének megtévesztő látszatát kelti vagy keltheti,

(d)      jelen ÁSZF bármely rendelkezését sérti, vagy azzal ellentétes.

 

4.7 A Reklámozó továbbá tudomásul veszi, hogy nem tehető közzé olyan hirdetés, amely jogszabályba ütközik, vagy sérti a Magyar Reklámetikai Kódex normáit. Az ilyen jellegű, továbbá a technikai formája miatt nem realizálható (a Hirdetés a jelen ÁSZF-ben rögzített, illetve a Szolgáltató által megküldött technikai előírásoknak nem felel meg, ideértve különösen, de nem kizárólagosan pld. azt az esetet, ha a vágójelek nem jelennek meg, a Hirdetés elektronikus formában 300 kilobyte méretet meghaladja stb.) hirdetések közzétételét a Szolgáltató jogosult megtagadni.

 

4.8 A Reklámozó köteles betartani a mindenkor hatályos jogszabályokban előírt követelményeket, ideértve különösen, de nem kizárólagosan a gyógyszerek forgalmazására, reklámozására, valamint a reklámtevékenységre vonatkozó mindenkor hatályos jogszabályokban előírt követelményeket és feltételeket, melyek a jelen ÁSZF kiadásának időpontjában hatályos

  • a biztonságos és gazdaságos gyógyszer- és gyógyászatisegédeszköz-ellátás, valamint a gyógyszerforgalmazás általános szabályairól szóló 2006. évi XCVIII. törvény,  
  • a gazdasági reklámtevékenység alapvető feltételeiről és egyes korlátairól szóló 2008. évi XLVIII. törvény,
  • az emberi felhasználásra kerülő gyógyszer, illetve gyógyászati segédeszköz ismertetésére, az ismertetői tevékenységet végző személyek nyilvántartására, és a gyógyszerrel, gyógyászati segédeszközzel kapcsolatos, fogyasztókkal szembeni kereskedelmi gyakorlatra vonatkozó részletes szabályokról szóló 3/2009. (II. 25.) EüM rendelet

rendelkezéseit jelentik.

 

A Reklámozó továbbá köteles betartani a gyógyszerreklámozásra vonatkozó etikai szabályozásokat és a Gyógyszer-kommunikáció Etikai Kódexét, így különösen az alkalmazási előírások megjelentetésére vonatkozókat. Reklámozó köteles mind a nyomtatott, mind a digitális hirdetésben elhelyezni az alkalmazási előírást, vagy az alkalmazási előírásra és/vagy az alkalmazási előírást is tartalmazó ún. landing page-re mutató linket, vagy más digitális elérést biztosító megoldást (pl. QR-kódot). Ennek hiányát a Szolgáltató jelzi a Reklámozónak. Amennyiben a Reklámozó a Szolgáltató jelzése ellenére ragaszkodik a hirdetés eredeti formában történő megjelentetéséhez, akkor Szolgáltatóval szemben ebből kifolyólag indított hatósági, bírósági eljárás során megállapított valamennyi kárért és bírságért a Reklámozó teljeskörűen köteles jótállni és a Szolgáltatót mentesíteni, a jelen ÁSZF III.4. pontja szerint.

 

4.9 A Reklámozónak a Hirdetés szövegét a Magyar Tudományos Akadémia által közzétett helyesírási szabályoknak megfelelően kell elkészítenie. (Kivételt képezhetnek a szójátékok, a szójátékjellegnek azonban egyértelműen ki kell tűnnie.) A Szolgáltató a Hirdetés szövegében a magyar helyesírás szabályainak megfelelő javításokat a Reklámozóval való egyeztetés nélkül is köteles elvégezni. Ha a Szolgáltató megítélése szerint a Hirdetés szövegében – értelmezési probléma miatt vagy egyéb okból – érdemi változtatásra is szükség van, ezt a Reklámozóval egyeztetve kell elvégezni. Az egyeztetés során írásbeliségnek minősül a felek, illetve kapcsolattartóik közötti e-mail levelezés is.

 

4.10 A Szolgáltató csak a Reklámozó kifejezett írásos kérésére küld korrektúralevonatot és színnyomatot (próbanyomat). A felmerülő költségek minden esetben a Reklámozót terhelik. Amennyiben a Reklámozó a próbanyomatot a megadott határidőig visszaküldi, a Szolgáltató a kért változtatásokat figyelembe veszi. Ha a próbanyomat elküldésekor jelzett határidőn belül változtatás iránti kérelem nem érkezik, a Szolgáltató a hirdetést elfogadottnak tekinti. A Reklámozó hallgatása minden esetben a nyomtatási engedély megadását jelenti.

 

4.11 A Hirdetések kinyomtatásánál a Szolgáltató garantálja a nyomtatási technológia feltételeitől elvárható minőséget. Ha a kinyomtatott Hirdetés az előállítás technikai feltételeihez képest gyengébb minőségben vagy hibásan jelenik meg, a Reklámozónak igénye lehet egy következő lapszámban történő megjelenésre mint kompenzációra abban az esetben, ha a Hirdetéssel elérni kívánt cél jelentős csorbát szenvedett. Abban az esetben, ha erre bármely ok miatt nincs mód és a Hirdetéssel elérni kívánt cél jelentős csorbát szenvedett, a Reklámozó anyagi kompenzációra jogosult, a kizárólag a VII.5. pontban megjelölt mértékig.

 

4.12 Ha a megfelelő időben leadott Hirdetés a Szolgáltatón kívül álló okból nem jelenik meg, a Szolgáltató a Hirdetést a Reklámozóval egyeztetett más lapszámban megjelenteti.

 

4.13 Szolgáltató vállalja, hogy a nyomtatott és digitális termékportfóliójában a Reklámozó Hirdetésének megjelentetésekor a Hirdetés oldalán, valamint – nyomtatott médiatermék esetében – az azzal szemben lévő oldalon, az ATC kód alapján konkurens terméknek minősülő termék, illetve szolgáltatás hirdetését nem jelenteti meg.

 

4.14 A Hirdetések elhelyezésére vonatkozó speciális kérelem befogadhatóságát az érintett nyomtatott és digitális médiatermék struktúrája és a vonatkozó igények száma határozza meg. A speciális elhelyezésre vonatkozó, Reklámozó által előterjesztett igény semmilyen kötelezettséget se ró a Szolgáltatóra. A Reklámozó ilyen jellegű igényét, a szerződés megkötése, illetve az egyedi igény benyújtását megelőzően a Szolgáltatóval egyeztetni szükséges. A speciális elhelyezést a Szolgáltató a Reklámozónak visszaigazolja. A speciális elhelyezés feláras. Amennyiben az egyeztetés, illetve visszaigazolás ellenére a Hirdetés nem a kért speciális helyen jelenik meg, úgy a Szolgáltatóval, vagy a Szolgáltató által képviselt médiatulajdonossal szemben kár, vagy egyéb igény nem érvényesíthető, azonban a megállapodásban megjelölt speciális helyért nem számítható fel felár.

 

A Szolgáltató tudomásul veszi, hogy amennyiben nem kér speciális elhelyezést, vagy a speciális elhelyezésre vonatkozó igényét a Szolgáltató nem fogadja el, úgy a Hirdetés elhelyezését a Szolgáltató önállóan jogosult meghatározni.

 

4.15 A Reklámozó tudomásul veszi továbbá, hogy a Hirdetés vizuális és szövegkörnyezetével kapcsolatban semmiféle igényt nem támaszthat.

 

4.16 A Szolgáltató fenntartja a jogot a Médiumok megjelenési időpontjának módosítására, továbbá a Médiumok megjelenésének törlésére, erről azonban minden esetben köteles előre, írásban értesíteni a Reklámozót. A megjelenések időpontjának módosításából vagy a Médiumok megjelenésének törléséből eredő károkért a Szolgáltató bármely felelősségét teljeskörűen kizárja.

 

4.17 A Szolgáltató által teljesített digitális kampányok esetében az Adverticum Zrt. által mért adatok az irányadóak.

 

4.18 A Szolgáltató nem felel különösen a közvetett és következményi károkért, az elmaradt haszonért. A Szolgáltató feladatkörébe tartozó teljesítések hibái vagy késedelme miatt bekövetkező károkért való felelősségét – a jelen ÁSZF-ben rögzített körön kívül – kizárja, kivéve, ha a hibát vagy a késedelmet szándékosan vagy súlyos gondatlanságból, illetve kötelezettségek gondatlan és jelentős megszegésével okozta. A hiba miatt bekövetkezett, a jelen ÁSZF-ben külön nem szabályozott bármely igény érvényesítése – ideértve különösen, de nem kizárólagosan az elmaradt hasznot, közvetett és következményi károkért való felelősséget – kizárt. Jelen felelősségkorlátozás nem vonatkozik az élet, testi épség és egészség megsértéséből eredő, vagy szándékosan okozott károkra.

 

A Reklámozó kifejezetten elismeri és elfogadja, hogy a jelen ÁSZF szerinti felelősségkorlátozás szükséges feltétele annak, hogy a Szolgáltató a szolgáltatásokat elvégezze, illetve azt, hogy ezen korlátozás hiányában a szerződést a Szolgáltató nem, vagy csak más – adott esetben Reklámozó szempontjából rá nézve lényegesen kedvezőtlenebb – feltételek mellett teljesítené.

A Reklámozó kártérítési igénye 12 hónap alatt évül el az igény keletkezésétől, illetve attól számítva, amikor a Reklámozó az igényt megalapozó körülményekről vagy a vétkes személyéről tudomást szerzett.

 

4.20 A Szolgáltató a Reklámozótól átvett kéziratos, illetve nyomdakész anyagot nem küldi vissza. Ezen anyagokat a Szolgáltató jogosult a Hirdetés megjelenését követően, egy hónap múlva megsemmisíteni, illetve bármely jogvita esetén az általános elévülési időn belül megőrizni.

 

V. Lemondás

 

5.1 A hirdetési szerződést a felek közös megegyezéssel írásban megszüntethetik.

 

5.2 A már megrendelt hirdetés a megjelenés előtti 10. napig minden következmény nélkül lemondható. Éves vagy többszöri megjelenésre vonatkozó hirdetés lemondása esetén azonban a Szolgáltató megvonhatja az éves vagy többszöri megjelenéshez rendelt kedvezményeket az első hirdetés megjelenésének időpontjára visszamenőleges hatállyal.

 

A megrendelések leadási határideje előtt 10 napon belül lemondott hirdetési megrendelések esetén a Szolgáltató a bruttó hirdetési díj 50%-ának, a megrendelési  határidőt követően  pedig a bruttó hirdetési díj 100%-ának megfelelő összegű kötbért számít fel. Abban az esetben, ha a leadási határidő lejártáig a Reklámozó nem bocsátja a Szolgáltató rendelkezésére a megállapított nyomdai anyagokat, a megállapodás szerint a mellékleteket, illetve a befűzésre, beragasztásra kerülő anyagokat, ami a szerződés egészének vagy egy részének meghiúsulásához vezet, a Szolgáltató fenntartja a jogot arra, hogy a teljes bruttó  hirdetési díjat érvényesítse a Reklámozóval szemben meghiúsulási kötbér igényként.

 

VI. Hirdetési díjak

 

6.1 A Szolgáltató hirdetési árlistát alkalmaz, amely tartalmazza a hirdetési árakat, a technikai adatokat, valamint a hirdetési felületek méreteit és ezek árait, továbbá az általános kedvezmény konstrukciókat.

 

6.2 A Reklámozó az árlista szerint lekötheti a tárgyévre kedvezményt biztosító hirdetési mennyiséget. Ebben az esetben már az első Hirdetés árát is kedvezményesen fizetheti. Amennyiben azonban a Reklámozó a tárgyévre előre lekötött mennyiséget részben lemondja, a kedvezmények rendszere a ténylegesen leadott hirdetési mennyiség függvényében változik, esetleg a kedvezmény elvész. Ebben az esetben a Reklámozó köteles a korábban kedvezményesen kifizetett hirdetések díját – a Szolgáltató felhívására – a szerződés létrejöttének időpontjában érvényes, hirdetési árlista közzétett díjára megfelelően kiegészíteni. Ugyanígy kell elszámolni a Szolgáltatóval akkor is, ha az éves időszak végén derül ki, hogy a Reklámozó a vállalt hirdetési mennyiséget nem tetette közzé.

 

6.3 A Szolgáltató fenntartja magának a jogot, hogy az árait év közben megváltoztassa. A hirdetési árak megváltoztatása esetén a Szolgáltató az új árakat a változás hatályba lépését megelőzően legalább 30 nappal köteles közzétenni. A változások közzététele előtt kötött megállapodások esetén – a megjelenés idejétől függetlenül – a Szolgáltató a régi árakat alkalmazza.

 

6.4 Az előre megrendelt hirdetés határidőn túli leadása esetén, ha a Szolgáltató a hirdetést még közzé tudja tenni, a Reklámozónak késedelmi kötbért nem kell fizetnie. Abban az esetben, ha a Reklámozó késedelme miatt a megjelentetésre már nincs lehetőség, vagy ha a Reklámozó nem bocsátotta a megadott határidőre a Szolgáltató rendelkezésére a hirdetési anyagokat, a kötbér mértéke megegyezik a bruttó hirdetési díj teljes összegével.

 

 

6.5 A megrendelések leadásának határideje után, a megrendelés alapján rögzített hirdetési felületre, mellékletre, behúzásra vagy beragasztásra adott megbízás visszavonása nem lehetséges. A Reklámozónak a szerződésben megállapított bruttó díj teljes összegét ki kell fizetnie, függetlenül attól, hogy a megbízást visszavonta-e. Azt a határidőt, amelyen túl a visszavonás nem lehetséges anélkül, hogy az ellenértéknek megfelelő mértékű kötbért a Reklámozó köteles lenne megfizetni, a mindenkori érvényes médiaajánlatok tartalmazzák.

 

VII. Fizetési feltételek

 

7.1 A megjelent hirdetésekről a Szolgáltató számlát állít ki, melyet eljuttat a Reklámozó címére. Reklámozó vállalja a kiállított számla fizetési határidőn belüli kiegyenlítését. Eltérő megállapodás hiányában a fizetési határidő a számla kiállításától számított 10 (tíz) nap.

 

7.2 A megjelent hirdetéssel, illetőleg a számlával kapcsolatos reklamációnak a számla kiállítását követő 8 munkanapon belül van helye. E határidő elmulasztása jogvesztéssel jár. A Reklámozó mindennemű reklamációt írásban köteles Szolgáltatónak bejelenteni.

 

7.3 Késedelmes fizetés esetén a Reklámozó a Ptk.-ban foglalt mértékű késedelmi kamatot köteles fizetni.

 

7.4 Fizetési késedelem esetén a Szolgáltató fenntartja magának a jogot, hogy a Reklámozó megbízásait ne teljesítse, illetőleg szüneteltesse mindaddig, amíg a Reklámozó a megelőző számlák ellenértékét ki nem egyenlíti. Ilyen esetben a Reklámozó, a Szolgáltató ezen eljárásával összefüggésben, a Szolgáltatóval szemben semmilyen igény érvényesítésére nem jogosult.

Amennyiben a Reklámozó többszöri felszólításra sem fizeti meg a hirdetési díjakat, a Szolgáltató egyoldalú nyilatkozatával a póthatáridő lejártát követő naptól kezdődően azonnali hatállyal jogosult felmondani a felek között hatályban lévő bármely és összes szerződést. Ebben az esetben a Reklámozó köteles megtéríteni a már teljesített szolgáltatások  ellenértékét, azaz megfizetni a Szolgáltatónak a már megjelent hirdetések után járó díjakat, ezenfelül köteles a Szolgáltató által  a IV. 2. pont szerint nyújtott kedvezmény pénzbeli ellenértékét – az első megjelenéstől számítottan – megtéríteni, a késedelmi kamattal együtt. Szolgáltató fenntartja magának a jogot, hogy bármely, a Reklámozóval szemben fennálló számlakövetelését, a felmondás napjával lejártnak tekintse.

 

7.5 Abban az esetben, ha a Reklámozóval, vagy a Reklámozót képviselő ügynökséggel szemben (fizetésre kötelezett személlyel szemben)

– csőd-, felszámolási, vagy végelszámolási eljárás indul, vagy

– vele szemben fizetésképtelenséggel fenyegető helyzet áll fenn, vagy

– a publikus céginformációk alapján nem ítélhető meg a Reklámozó cég pénzügyi helyzete, fizetőképessége,

a Szolgáltató jogosult az újabb szerződés megkötését, illetve a megrendelés elfogadását megtagadni, illetve folyamatos megrendelés (teljesítés) esetén a Reklámozó további Hirdetéseinek átvételét felfüggeszteni, a közzétételt leállítani, visszautasítani, vagy a további teljesítés feltételeként előrefizetést kikötni, illetve a már létrejött szerződéseket azonnali hatállyal felmondani.

 

7.6 Reklámozó csak akkor jogosult a Szolgáltató felé költségek felszámolására, fizetés visszatartására vagy a fizetendő összeg csökkentésére, ha a Szolgáltató ezt írásban megerősítette. A Reklámozó által teljesítendő minden fizetést mindennemű levonás nélkül kell megfizetni, a Reklámozó nem számíthat be vagy kompenzálhat semmilyen követelést sem a Szolgáltatóval szemben, kivéve, ha azt előzőleg a Szolgáltató írásban elismerte. Reklámozó ezennel kifejezetten és visszavonhatatlanul lemond jogáról, hogy bármely követelését a Szolgáltató felé teljesítendő kötelezettségei ellenében beszámítsa, levonja vagy visszatartsa. A Reklámozó nem jogosult a Szolgáltatóval szemben fennálló követeléseinek másra történő átruházására.

 

 

VIII. Felelősségi szabályok

 

8.1 A Reklámozó felel minden olyan hibáért és kárért, amely az általa biztosított eredeti anyagok (ábrák, grafikák, emblémák) rossz minőségéből vagy hiányosságából fakad. A nyomdai megjelenítés során megfelelő eredetik esetén is előfordulhatnak kismértékű szín- és tónusbeli eltérések, amelyek azonban nem minősülnek hibás teljesítésnek.

 

8.2 A Szolgáltató a Hirdetés leadását követő változtatásból eredő hibáért csak akkor felelős, ha a változtatás végrehajthatóságát írásban, a Reklámozónak visszaigazolta. Az ilyen változtatások többletköltségei egyebekben minden esetben a Reklámozót terhelik. Amennyiben a Reklámozónak folyamatos, több alkalomra szóló szerződése van, és a következő szám leadási határidejének lejártáig nem ad új anyagot, a Szolgáltató jogosult automatikusan a legutolsó megjelent hirdetést megismételni.

 

8.3 Ha a Reklámozó által átadott nyomdakész anyagban meglévő hibák a Szolgáltatónak történt átadáskor nem vagy csak nehezen voltak felismerhetők, és emiatt a hirdetés hibásan jelenik meg, továbbá ha a Reklámozó a próbalenyomatot jóváhagyta, a Szolgáltató a hibás teljesítés miatt nem felel. Nem felel a Szolgáltató a sorozatban megjelenő hirdetésben meglévő hibáért sem, ha a Reklámozó az ismételt megjelenés előtt nem élt reklamációval. Minden egyéb, a Szolgáltató vagy a nyomda terhére felróható teljesítési hiba esetén a Reklámozó a hirdetési díj arányos (maximum a vonatkozó bruttó hirdetési díj 20%-os mértékű) leszállítását, másodsorban pedig a hirdetés ismételt, kifogástalan megjelentetését kérheti.

 

8.4 A Szolgáltató mindennemű felelősséget elhárít a kiadványaiban megjelenő behúzott vagy befűzött termékekért, amelyeket nem maga szerkesztett és készített. Az ilyen anyagok közzétételét is jogosult azonban minden olyan esetben visszautasítani, amelyek a Hirdetés visszautasításához vezethetnek.

 

8.5 A Reklámozó tudomásul veszi, hogy a Szolgáltatóval szemben kárigény csak a jelen ÁSZF-ben nevesített esetekben és csak a vonatkozó hirdetési ár bruttó mértékéig érvényesíthető.

 

8.6 Az egyedi hirdetési vagy a keretszerződésekben foglalt kedvezmények és net-net hirdetési összegek üzleti titoknak minősülnek, ezekről a szerződő felek csak egymás írásos engedélyével adhatnak bármely információt harmadik fél felé.

 

8.7 Jelen üzleti feltételek bármely rendelkezésének érvénytelensége nem érinti az üzleti feltételek és az az alapján létrejött szerződés többi rendelkezésének érvényességét, kivéve, ha a felek az érvénytelenné vált rész nélkül a szerződést nem kötötték volna meg. Jelen üzleti feltételek bármely részének érvénytelensége, vagy végre nem hajtható volta nem érinti az üzleti feltételek és az az alapján létrejött egyedi szerződés többi rendelkezését, és amennyiben a jogi eljárás ilyen érvénytelenséget vagy végrehajthatatlanságot tárna fel, az adott rendelkezés elveszti hatályát, míg a jelen üzleti feltételek és egyedi szerződés többi része érvényben marad. Ilyen esetben a Felek jóhiszemű tárgyalásokat folytatnak annak érdekében, hogy az érvénytelen, vagy végre nem hajtható részt egy olyan résszel pótolják, amely a lehető legnagyobb mértékben megegyezik az érvénytelen, vagy végre nem hajtható rész szellemével, céljával, értékével, és kötelezik magukat, hogy az új rendelkezéseket elfogadják.

 

8.8 Jelen ÁSZF-re és a szerződő felek közötti teljes jogi kapcsolatra a magyar jog szabályai érvényesek.

 

8.9 A Szolgáltató fenntartja magának a jogot az ÁSZF egyoldalú módosítására, vagy visszavonására azzal, hogy az aktuális módosítás nem érinti a módosítás időpontját megelőzően létrejött, a módosítás időpontjában hatályban lévő szerződések feltételeit, melyek, a megfelelő teljesítésig hatályukban fennmaradnak.

 

8.10 Jelen üzleti feltételek a www.lifetimemedia.hu és a www.eLitMed.hu honlapon a Reklámozó rendelkezésre állnak.

 

8.11 Jelen ÁSZF rendelkezései 2020. június 15. napján lépnek hatályba, rendelkezéseit az ezt követően létrejött jogviszonyra kell alkalmazni.

 

8.12 Az esetleges vitás kérdések rendezésénél – amennyiben ezekre az eseti szerződések vagy a jelen Általános Szerződési Feltételek nem tartalmaznak rendelkezést – a Polgári törvénykönyv vonatkozó rendelkezései az irányadók. A Szolgáltató és a Reklámozó a közöttük létrejött jogvitát megkísérli elsődlegesen egymás közt egyeztetéssel rendezni. Ennek meghiúsulása vagy eredménytelensége esetén a Szolgáltató székhelye szerinti bíróság kizárólagos illetékességét jelöli ki.

 

  1. június 12.